Dne 15. 2. k nám přijely do školy dvě pracovnice Pedagogicko-psychologické poradny z Ústí nad Orlicí, které připravily pro žáky 3. a 9. třídy preventivní program.
Stonožka
Na třeťáky čekal preventivní program Stonožka. Cílem tohoto programu je posílení zdravých vrstevnických vztahů a předcházení vzniku šikany a agrese.
Žáci během 3 vyučovacích hodin pracovali ve skupinách, vymýšleli kladné a záporné vlastnosti pro svého imaginárního kamaráda. Povídali si o pravidlech, proč je jejich dodržování důležité. Učili se pracovat s vlastní chybou, umět se k chybě přiznat a poučit se z ní.
Romeo, Julie a partnerství
Dne 15. 2. se žáci 9. třídy setkali s dvěma pracovnicemi Pedagogicko-psychologické poradny z Ústí nad Orlicí, které pro ně připravily další z řady preventivních programů. Tentokrát se jednalo o velmi zajímavé téma pod názvem Romeo, Julie a partnerství.
Deváťáci asi očekávali odbornou přednášku, ale vše probíhalo zcela jinak. Paní lektorky se s žáky seznámily a okamžitě je zapojily do různých činností, v nichž žáci pracovali po dvojicích či po různých skupinkách, např. rozděleni na chlapce a dívky. Jejich úkolem bylo zamyslet se a pak samostatně, jednotlivě nebo v jiných činnostech ve spolupráci s celou skupinou zformulovat a vyjádřit své názory na zadaná témata nebo popsat představy o různých situacích.
Zadání byla rozmanitá a pro naše dospívající, jak se říká, šitá na míru: jak si představují první rande, jak si představují svého partnera či partnerku, obecná charakteristika muže/ženy, jejich typické vlastnosti a odlišnosti, kdy začít s intimním vztahem, problematika sexu, ochranné prostředky proti nechtěnému početí a pohlavním nemocem.
Deváťáci byli velmi soustředění, spolupracovali, komunikovali, i když občas někteří museli překonat určité zábrany nebo snad i stud.
Program trval tři hodiny a po celou dobu se naši nejstarší chovali velice zodpovědně a dospěle.
Katka Vetrová, Iva Richterová