Poradenské pracoviště ZŠ Kunčina zajišťuje poradenské služby pro žáky ZŠ Kunčina, jejich zákonné zástupce a pedagogy. Úzce spolupracuje s třídními učiteli, učiteli i asistenty pedagoga. Poskytuje poradenské služby a zprostředkovává odbornou péči v pedagogicko – psychologických poradnách, speciálních pedagogických centrech a střediscích výchovné péče. Dále je otevřené žákům i jejich zákonným zástupcům.
Pracoviště si stanovuje úkoly, kterými se zabývá kontinuálně. Patří sem práce s třídními kolektivy, pravidelně se zabývá klimatem jednotlivých tříd i celé školy. Úzce spolupracuje s veškerými zaměstnanci školy. Dbá na nepřetržitou komunikaci všech učitelů a včas řeší problémy jednotlivců, skupin, i celých třídních kolektivů.
Na bázi jednotlivce se učitelé zaměřují na žáky, kteří projevují dílčí či větší nedostatky v učení, vypracovává plány pedagogické podpory a komunikuje s rodiči. Učitelé neprodleně řeší kázeňské problémy, komunikují s rodiči a celým pedagogickým sborem.
Poradenské pracoviště poskytuje služby žákům a zákonným zástupcům žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Pracoviště spolupracuje s kariérním poradcem a poskytuje žákům a jejich zákonným zástupcům pomoc při výběru střední školy či středního odborného učiliště. Poskytuje veškeré informace týkající se přijímacího řízení.
Personální obsazení
Gabriela Zemanová – výchovný a kariérový poradce tel. 731 408 832
Konzultační hodiny (po domluvě): pondělí 12:30 – 15:00 hod.
úterý 11:30 – 14:00 hod.
Náplň práce výchovného poradce: koordinuje poradenské činnosti ve škole, zajišťuje pomoc žákům, rodičům v oblasti výchovy a vzdělávání a učitelům.
Náplň práce kariérového poradce: poskytuje informace o systému vzdělávání a světě práce včetně současných trendů a možném budoucím vývoji, které podpoří samostatné rozhodování žáků o vlastní kariéře.
Adriana Dostálová – metodik prevence, tel. 739 – 691999
Konzultační hodiny (po domluvě): pondělí – středa 7:40 – 15:30 hod.
pátek 7:40 – 8:25 hod.
Náplň práce: vykonává činnosti metodické, informační a koordinační v oblasti rizikového chování.